Технології VR у дії: від судових залів до розробки додатків з Unity

У Флориді суддя Ендрю Сігел став першим у США, хто використовував окуляри віртуальної реальності (AR) в судовому процесі для оцінки подій з точки зору обвинуваченого.

Справа стосувалася власника весільного закладу, Мігеля Альбісу, обвинуваченого в нападі та погрозах зброєю на адресу гостей на одній із вечірок. Альбісу стверджував, що його дії були викликані нападом на його дружину, внаслідок якого вона отримала травму зап’ястя. Суд мав визначити, чи могли погрози бути розцінені як самооборона.

Адвокати підійшли до справи з використанням сучасних технологій і створили VR-симуляцію інциденту для Oculus Quest 2, ґрунтуючись на записах з камер спостереження. Суддя погодився прийняти цю симуляцію як доказ.

«Ми одягли гарнітури на суддю, прокурорів і свідка, щоб вони могли побачити події очима мого клієнта і зрозуміти, з чим він зіткнувся, опинившись серед агресивних, п’яних гостей», — розповів адвокат Кен Падовіц в інтерв’ю місцевому виданню Gizmodo. «Мій клієнт відчув загрозу своєму життю і вирішив дістати зброю, щоб захистити себе і своє майно».

Телеканал Local10 транслював засідання в прямому ефірі, і тепер кожен може подивитися запис.

За словами Падовіца, це перший випадок в історії американського правосуддя, коли віртуальну реальність було використано як доказ. Він додав, що давно використовує сучасні технології в роботі: ще 1992 року, будучи прокурором відділу вбивств, він представив першу комп’ютерну анімацію як доказ у суді. «Тоді це стало одним із перших випадків у США, що підтверджують допустимість використання комп’ютерної анімації в кримінальних справах. Сьогодні ми зробили крок ще далі — до віртуальної реальності», — зазначив адвокат.

Розробка VR-додатків з Unity

Сфера віртуальної реальності стрімко розвивається, і правильний вибір інструментів може суттєво вплинути на швидкість розробки, функціональність додатку та його адаптацію до різних платформ. Unity надає широкий спектр рішень для створення VR-продуктів, які дозволяють обрати оптимальний підхід залежно від ваших цілей. Основні з них:

1. XR Interaction Toolkit

Кросплатформний інструмент для розробки VR-додатків, який підтримує взаємодію з об’єктами, захоплення, переміщення, UI-взаємодію і телепортацію. Простий у використанні і не вимагає низькорівневого програмування.

2. OpenXR (рекомендований стандарт)

Офіційний API для VR/AR від Khronos Group, підтримується більшістю VR-пристроїв, включно з Meta Quest, HTC Vive, Valve Index, Windows Mixed Reality та іншими. Дозволяє розробляти кросплатформні VR-додатки без прив’язки до конкретного вендора.

3. Плагіни для конкретних платформ

Якщо вам потрібні специфічні функції, ви можете використовувати офіційні плагіни виробників VR-обладнання:

  • Oculus Integration (для Meta Quest, Rift)
  • SteamVR Plugin (для HTC Vive, Valve Index)
  • Windows Mixed Reality Plugin

4. VR-шаблони в Unity

Unity пропонує готові шаблони для VR в Unity Hub, вони включають базові налаштування камери, керування та взаємодії.

5. SDK сторонніх розробників

  1. VRTK (VR Toolkit) — набір інструментів для швидкого створення VR-додатків.
  2. Final IK — просунутий інструмент для реалістичної анімації рук і тіла у VR.

Яке рішення обрати?

  • Якщо потрібна кросплатформеність → OpenXR
  • Якщо розробляєте для Meta Quest → Oculus Integration + OpenXR
  • Якщо для SteamVR → SteamVR Plugin + OpenXR
  • Якщо потрібен швидкий старт → XR Interaction Toolkit

Якщо у вас виникли додаткові питання або ви хочете дізнатися більше про можливості VR чи розробці додатків з Unity, не вагайтеся звертатися до нас за номером +38 (044) 383-44-10 або пишіть нам на пошту info@softico.ua.